Wednesday 13 November 2013


Happy , happy !!! siap keluar love2 bagai ... hehehehe... ingat..!!! blog aku,aku punya suka ler kannnn....
2011 aku baru mula kenal dunia fb ..tu pu anak aku yg ajar almaklum time tu aku buta it ..la ni dh kira ok ler .. Dalam tempoh tu ramai kawan2 lama yg aku jumpa di fb... seronok sangat sbb dah lama lost contact... masing2 dh punya kerjaya, family...kawan yg selama ni tak pernah bertegur sapa time sekolah pon dh jadi mesra bila di fb.. bak kata org.. tak kenal maka tak cinta ...
Tapi ada juga kawan yg mmg terlalu sombong... mmg berubah 100%..seorang yg peramah dh jadi orang yg ego, pandang pada status... hanya kerna dia miliki kemewahan , suami yg berkedudukan ...dia jadi lupa pada kawan2 yg selama ini rapat dgnnya... sedih....
Tapi apa nk kata ini lah adat dunia ... biarkan lah... walau hampa tapi aku bersyukur masih punya kawan2 yg tak pernah berubah ..malah semakin mesra walau punya kedudukan yg tinggi dlm masyarakat...tabik aku pada depa ni....
Zurinah haji sani ...kawan yg terlalu baik bg ku, kawan yg selalu menjaga hati kawan ...akhirnya kami bertemu kembali...Rusmawati ibrahim... kawan yg terlalu low profile tapi masih dgn sikap pemalunya....aku bersyukur mereka masih seperti dulu....dan kini aku bertemu semula dgn kawan ku
dari sekolah rendah lg ..Miki loh mun teng... tak sangka aku ketemu miki di fb ketika harijadi ku...
tanpa sengaja aku cuba nama ringkasannya... puas aku tilik wajah di profilenya...mirip wajah miki...
aku sent msg padanya... walaupun aku tak mengharap sgt dia kawan ku ....  :(
Selang beberapa hari tanpa aku duga miki membalas msg ku... kami berbalas msg sesama kami untuk pastikan kami mmg mencari org yg sama...Alhamdullilah ..dia la miki ... kawan yg sentiasa dlm ingatan ku selama ini... kawan yg tak pernah aku lupa walau terpisah lebih dari 20 tahun....
Terima kasih YA ALLAH...
Aku harap persahabatan kami akan berterusan sampai bila2... inilah kelebihan pada dunia it, dapat menemukan org yg terpisah ...jika cara yg betul kita gunakan in shaa Allah kebaikan lah yg kita perolehi... :)

No comments:

Post a Comment